Mari Belajar Mengukur Baju


"Ukur baju di badan sendiri"
ltulah ungkapan terbaik yang boleh disimpulkan
kadangkala bila kita melihat jauh ke atas...kita mula memandang diri sendiri bergitu teruk, bermasalah dan sebagainya .

maka secara tidak langsung keyakinan diri mula menipis ibarat
" nipisnya lapisan ozon"
kita memandang kejayaan , kebahagian, wang ringgit
dan kecantikan yang dimiliki oleh orang lain
kita menilai..kita menbandingkan kehidupan kita,.... kejayaan ....
dan kecantikan kita ..

namun pernahkan kita berfikir?
bahawa setiap orang berbeza ..
punya keunikan dan kelebihan yang berbeza..
berjayakah seseorang tak mampu dinilai dengan
mata kasar..

biarlah ape yang orang fikirkan...
pada diri....
kejayaan ..
dan kehidupan kita...

kerana ape yang penting sebenarnya....
ape yang kita fikir tentang diri kita...
kita harus yakin dan pasrah dengan segala yang berlaku..
biarlah orang memandang rendah
tapi pandanglah tinggi pada diri sendiri...

mari kita mengukur baju di badan sendiri..
saya sangat berjaya bila..
saya mampu bahagiakan keluarga saya..
saya sangat bahagia bila
saya berjaya menjadi diri saya sendiri
saya sangat cantik
kerana saya punya lesung pipit
dan senyuman saya
(^__*)v

Comments

Popular posts from this blog

mengimbas memori ..

sepi seorang perindu

Penemuan tergempar