COBAAN...

Bila aku sudah hampir mengakhiri kehidupan sebagai mahasiswa..
Dugaan itu kembali lagi…
Adui.. tahun satu dengan kerenah alahan makanannyer,,
Sem2 pulak ditahan di wad sementara bila hyperstress..
Tahun 2 pulak kaki retak…
Dikejarkan ke Hospital Kajang..
Kenangan terindah tue.. bestdayku di bilik X-ray..
Berjurai-jurai airmata menahan kesakitan..
Mujurlah Cuma ahli keluargaku yang menemani..


Baru 3 hari lepas kemalangan..
Kalu diikutkan hati dan perasaan mau ja aku rebah ..
Menangis dan sebagainya disitu..
Tapi aku keseorangan.. tanpa ahli keluarga tanpa sesiapa..
Kugagahkan jua ..ku kuatkan diri menempuh segalanya..
Dalam kesakitan itu, ku gagahkan diri dengan kudrat yang ada ..
Memandu moto kesayanganku pulang ke UKM ..
Perjalanan kurasakan makin panjang dari Putrajaya ke UKM..
Kekuatan jiwa membawaku pulang ke tempat yang penuh kenangan ..

Walaupun ku kuatkan diri ini..
Ku cuba lari dari realti namun akhirnya aku mengakuinya jua…
Ya aku adalah seorang wanita yang tidak mampu menempuh badai
tanpa pertolongan insan yang bernama lelaki..
pengalaman lalu mengajarku..
supaya kembali berdikari.. berdiri di atas kaki sendiri..
namun aku masih lagi belum bersedia menerima kemungkinan itu..

kini..
aku mulai berfikir ….
Wajarkah hati yang beku ini dibiarkan cair semula?
Bersediakah aku menerima segala dugaan mendatang ?
Desakkan demi desakkan ..
Ya Allah berilah aku kekuatan menempuhi dugaan mendatang..
Ameen.

Comments

Popular posts from this blog

mengimbas memori ..

sepi seorang perindu

Penemuan tergempar