grade & gaji pertama





malam yang sunyi ..
mengapai bintang..
mengira tangga ke bulan..

(ungkapan yang sering aku n kekwn gunakan sebelun tido)
mata ne xnak jugak pejam walaupun badan dah sangat letih..
erm rasa mesti best kalu aku coretkan lagi post ke2 untuk malam ne..

pada khamis yang lalu.. seperti biasa la malam tue aku turun meeting anak negeri..
malam tue kami dah rancang nak kuar makan ramai2 all MT N EXCO PERMADARI
dah de sponser ikan lak tue..

tapi hajat aku nak join xkesampaian bila aku terima call.. huhu.. xpe la korang jer la g makan .. aku de hal nak kena uruskan.. erm bunyi macam kecewa kan ?
aku ingat ape la yang urgent sangat ... bila dah naik kereta baru tau rupa2 nyer de orang nk belanja makan.. hahhaa..
malam tue aku g SOHO .. dah orang belanja kan aku makan chicken chop n carrot susu.. rupanya de orang belanja gaji pertama ... erm katanya aku antara orang terapat gan dia jadi aku terpilih atau bernasib baik untuk merasa kenangan terindah gaji pertama..( gaji pertama bekerja selepas grade n sebelum konvo)

pas abis makan .. mula la bergembang tak ingat dunia..masa tue aku dah terpikir.. macam ne la time aku t..sape nak datang konvo aku... gaji pertama aku.. n dll..
serius memang rasa nak ngis bila pikir..mungkin akan jadi macam alan yang tak de sape pun datang konvo dia? macam mat yang hanya 2 orang datang? atau aku tidak berpeluang konvo?

bila aku pandang wajah dia.. serius aku dapat rasa ape yang dia rasa.. bertapa kecewanya dia bila hasrat dan keinginan untuk meraikan kejayaan pertamanya bersama insan tersayang tidak kesampaian... namun ape yang dapat aku lakukan adalah mengembirakan dia.. wat dia ketawa n lupakan masalah dia ..huhu sebagai seorang adik rasanya dah jadi tanggungjawab aku mendamaikan perasaan dia..

hehe aku g aku sempat jugak hemtam dia ..haha nasib dia la de adik yang suka bercakap.. haha "no women no cry" machoo gilar aku ckap macam tue .. terkeliru lak ape gender aku sebanarnya..hehe..nak xnak aku mintak dia bawak aku g BBB TOMYAM.. SO sempat la aku mencapap ape yang patut..

ari 2 seterusnya...uuuuu
penat 2 memang la penat sebab pepagi g dah kelas , pas kelas meeting komuniti kejap, pas tue gi umah anak yatim.. rest jap pas jumaat g lepak gan kekwan nak wat cleanning data, kul 5pm lak kelas . abis jer kelas turun bilik anak negeri prapere tok interaksi gan stdnt tahun 1...haha tertiba jer fon ne xberhenti2 nak berbunyi huhu k la satakat ne jer dulu.

Comments

Nani said…
Ecah, food tu nampak sedap je. Nakkkkkkkkkk....
hahah untuk ANAK PERAK JER AR!!
org perlis sorry erk!!!
hahhaha

Popular posts from this blog

mengimbas memori ..

sepi seorang perindu

Penemuan tergempar