sepi seorang perindu





ketika kami berkumpul selepas magrib.. makan bersama-sama... untungkan bila semua saudara duduk bersebelahan sahaja..huhu rindunya..




abah dan mak.. di belakang rumah




boh roti .. pizza yang akan mak buatkan tiap kali aku pulang...





tok dan daus yang menjadi penunggu setiaku tiap kali berita kepulanganku mereka ketahui...
disini la mereka duduk... tunggu tiap kali aku sampai ..




hamster yang seminggu sekali aku mandikan...de 3 ekor.. baru-baru ne bertambah lagi 7 ekor..



mickey n my dear... sweet sangat.. sangat rindu.. disini la jugak aku abiskan masa tengok tv di dalam bilik dan ade kalanya mak dan abah tumpang sekaki.. huhuhu



buai.. yang menjadi saksi ... setiap suka duka ... ni la tempat aku , mak n abah duduk.. sambil tengok tv.. selalunya disini tempat kami berkumpul dan berbicara..


meja makan yang tak pernah berhenti berkhidmat...





kuih kegemaranku... yang mak akan buatkan....





menu2 yang akan ade tiap kali aku pulang... banyak x sedangkan 3 orang jer nak makan...




siakap stim....aku memang suka makan siakap.. bawal aku xleh makan... sensitif huhuu.. memang la aku suka tapi kalu ari-ari ikan siakap 2 rasa, stim,n dll .. siakap-siakap... xlalu aku...tapi nak wat macam ne memang abah akan belikan ari2... huhuhu







banyakkan?....






ni ruangan santai abah... huhu hiasan bunga ne semua abah yang susun... ne la tempat abah selalu habiskan masa di kerusi malasnya.. mendengar ceramah agama.. mahupun lagu-lagu /berkaroke (hehhe itupun kalu aku yang ajak...) ruang santai mak di depan.. aku pulak dalam bilik.. kekadang nak gelak pun ade jugak... 3 tiga orang ne tengok siaran yang same tapi tempat lain2... hahha.. mau pecah umah aku kekadang tue... abah dengan speaker besarnya dengan ciri2 ceramahnya.. mak pulak dengan cita2 melayunya... aku pulak dengan mini konserts lagu2 lame .. kekadang speaker dari dalam bilik ku halakan ke ruang santai Abah..( tanda ajak berkaroke.. tapi kena la pasang lagu A.RAMLE ..anakku yang pertama.. huhu
waaa rindunya...)

Bilaku rindu padamu
Terasa kuatnya kasihku
Terbangkit resah terpandang wajahmu
Bertambahlah kasih sayangku

Sesaat kamu tak ku pandang
Terasa sepinya jiwaku
Tertunggu aku
menunggu hadirnya dirimu



Betapa sepinya hidup seorang perindu
Dihanyut oleh keresahan
Rindu hatiku tak jemu padamu


Biar apa pun yang memisahkan
Namun ku tetap menyayangi mu
Selagi hidup belum berakhir
Selagi itu ku merinduimu

Ku seorang perindu sepi
Tak jemu ku terus dan akan tetap menanti

kedinginan pagi ini ... menyulam rasa rindu yang kian mendalam kepadamu..ari- ari yang kulalui tanpa suaramu.. tanpa bayanganmu... YA Allah.. akulah seorang perindu..yang sangat merindui kampung halaman ku.. ABAH & MAK... adik... daus... mickey .. dan semua .. aku rindu gelak tawa... keluargaku...

aku merindui bertapa dinginnya... kabus pagi di sawah yang nian terbentang... bertapa rindunya aku pada masakan mak... bertapa rindunya aku pada sedup mata abah...
rindunya aku pada mereka...

saat seperti ini.. rinduku kian mendalam...kalu ari-ari yang lepas ku senang menalifon...tapi kini aku cuba untuk tidak selalu menghubungi mereka.. aku xmanpuku menahan sebak tiap kali " bila nak balik ne?" ungkapan keramat yang tak manpu untuk ku manpu menbalas .. dan hanya suara sebak yang kedengaran.. huhu

aku mengerti kegelisahan hati mereka...hanya mereka berdua sahaja yang tinggal dirumah.. sunyi sangat sunyi....ku merindu...

Comments

Nani said…
Bik, you main lg ke bear2 ni? Haha. Kelakarla you. Ei, next sem jangan lupa bawak Padil and I g rumah you ye.
beeha said…
ecah..tmpat buai cm best je..
hehe
NAni- U rasa??? huhu tue baru 2 jer u tgk... ne kat bilik i de 3...kat umah de 1 almari ... mak i dah bungkus gan plastik sampah .. n simpan....kalu i susun de dalam 30 rasanya... mak i kata semak mata memandang...ok t ara cina kita balik...

beeha: hehehe buai tue memang best pun....(*_*)hehehe
yer...yer... ikot la ..jom balik kampung..
suraya said…
yes... mmg sronok ble ade sedara mara keliling uma...


sdpnye dpt mkn siakap stim kt uma... i klo nk makn kne mkn kt kedai je... huhu
suraya: xpe... nanti u balik umah u wat la sendiri.. senang jer...
huhu..

mmg sangat seronok.. bila semuanya berada di sekeliling umah .. huhu

Popular posts from this blog

mengimbas memori ..

Penemuan tergempar