"kenangan manis bak gula"



weekend yang lepas .. hehhe almaklum la xsambut bestday langsung mane bolehkan.. seperti yang dah dirancang... aku menghabiskan masa di melaka bersama insan2 yang terpenting dalam idup aku..

short story la...dibawah sinaran rembulan..bercahayakan lilin,di bawah pohonan merendang..hembusan angin sempoi2 bahasa .. keasyikan nyanyian alunan ombak.. membisik dan memukau sanubari.. bisikan selamat hari lahir sayang...opsss hehe mesti de yang dah pikir aku dating ne kan hahha...

bisikan kedamaian ...alhamdulilah.. hajat dan impianku tercapai ... walaupun terlambat 3 hari namum aku rasa sangat bahagia berada di samping mereka.. juadah yang menjadi hidangan kami malam tue.. otak2 melaka, kailan ikan masin, tomyam campur,sup daging, ikan bakar dan banyak lagi..lupa lak kami bersantai di pengkalan balak..
around kul 11.30, kami mula gerak ke pantai putri ..yang dekat dengan kem tentera sg. Udang. hehehe mula2 tue ingat nak jumpa sepupu tapi siangnyer dia pergi dating di rumah bakal mak mertua.. malamnya pulak dah on cal ..huhu tapi xpe la dia memang macam tue de ja ..

sape leh tahan kan bila nampak pantai.. dan pasir memutih .. di sebabkan dah lama aku tak turun pantai heheh..tak kira la kul 12 malam pun aku bermain pasir dan meredah air di gigi pantai.. menyusuri pantai mengingatkan aku pada kenangan silam.. saat2 indah yang perlu dilupakan... tutup cita !







gan adik masa tunggu makanan sampai



gan kak dan abg ipar menyusuri pantai bersama adik


pulang jer dari melaka, Bad adiahkan erm mr bean .. walaupun xbesar namun banyak maksud tersirat... aku paham mesej yang ingin disampaikan.. haha dah 2 tahun tak jumpa bad .. erm walaupun baru kenal dia dalam 2 tahun lebih .. boleh kata dia xpernah lupa wish bestday orang, agak caring ar.. (Publisiti ne sape yang berminat ok jer) haha.. ne la bearnyer ori tau..

p/s ketawa, riang dan gembira tidak semestinya bahagia.. kadangkala manusia berlakon gembira untuk menutupi sengsaranya..

aku kagum gan bad..bagaimana dia berjaya mengatasi rasa rendah diri di hadapan orang ramai ?? tgk la mr bean ne same jer gan perwatakan dia ..ceria n sgt ceria..namun jauh dilubuk hatinya .. aku mengerti.. alhamdullilah kalu dulu dia mengamuk dan memajuk jika dicadangkan supaya sambung belajar namum kini dia sendiri mengambil keputusan ini..walaupun hanya di dalam bidang kemahiran ..cukuplah untuk kembali merangka kehidupannya nanti.. semoga dia mencapai kebahagian yang selalu diidamkan.. amin

Comments

Nani said…
Yeyeh..my bibik dah ada Mr. Bean.
ne Mr.Bean kita yang punya..
bkn yuni yang punya .. hahhaha

Popular posts from this blog

mengimbas memori ..

sepi seorang perindu

Penemuan tergempar