Pengajaran

walaupun lagi berape jam aku nak exam.. study pun xabis lagi.. aku nak post jugak kat blog..
semoga aku tak akan mengulanginya lagi..

hari ne , macam biasa la aku cal umah aku.. malas nak no abah.. lambat diangkat so aku cal la no Kak aku yang tengah berpantang...
erm rupanya kak aku baru je sampai Tol Air Keroh... katanya abag dah nak masuk kerja so dah kena balik.. huhu xsempat tunggu aku balik.. huhu ..

masa sembang-sembang, kak aku nangis cakap mak sedih masa kak nak balik .. pagi tadi mak bangun kul 4 pagi... huhu macam mak wat kerja tak henti2... masa kak nak bertolak mak lari masuk toilet nangis ...huhu disebabkan kami ne selalu mengusik mak kami yang terlalu sensitif ne... kak aku cadangkan supaya aku cal mak aku .. tanya mak wat DRAMA ker ari ni..

ape lagi aku pun .. gan bestnya nak menyakat mak aku ne.. cal jer sembang cikit..."mak ... wat drama ker ari ne? huhu tak tau la macam ne ape yang aku dengar hanya bunyi tangisan lama.. lama sangat sampai aku turut menangis dan kredit habis.. huhu mungkin sebab kami dari kecil dijaga oleh tok.. bila mak yang jaga kak bersalin .. sebulan ... dan bila kak balik.. mak rasa sedih... aku tengok sendiri macam ne mak jaga kak .. kul 7 .20 pagi sarapan kak dah siap.. mak mandikan kak..pakaikan bekung..sapu ubat2.. paksa kak makan ubat2... huhu sedih sebenarnya.. dulu masa kecik xdapat rasa macam ne .. bila kak bersalin .. dah besar baru dapat rasa kan .. huhu macam ne dijaga oleh seorang IBU...

pas magrib tadi aku toup, dan cal balik ... abah angkat .. bila tanya mak mane.. abah cakap mak dan tido... kak aku cal pun mak tak nak cakap...dari petang sampai sekarang aku dapat rasakan kami bertiga still lagi menangis.. entah kenapa... dapat rasa macam ne... dari petang tadi kak cal aku dapat dengar suara kak menangis.. huhu...

aku harap sangat betul ape kak kata 2 or 3 hari lagi mak akan ok.. huhu... dan aku harap akak aku akan faham erti kasih sayang... kalu dulu mungkin rasa tak dapat.. sekarang masih belum terlambat...dan bukan sebab lari dari tanggungjawab tapi kerana kesakitan yang ditanggung.. bersyukurlah selagi kita masih menpunyai mereka...dan bersyukurlah mak kita masih sihat walaupun dalam kesakitan...

sangat menyayangimu... huhu dan akan berjanji tak akan menyakat mak lagi... huhu.tapi kalu abah mulakan dulu ak rasa nk join la jugak.. huhu ..
mmg dah jadi kebiasaan kami menyakat mak... huhu kadang-kadang tue sampai mak malas melayan kami... huhu tapi abah le selalu gi umah tok sakat-sakat mak depan mak mertua .. huhu.... ape yang mak selalu cakap" ampa saje la tue.... tak nak masak nanti" , " abah .. cari mak baru jom.." , huhu rindunya.... 2 minggu lagi adik balik.. tunggu ye mak.

Comments

Unknown said…
"Mei Auw Mei Auw..." ^^ rindu ni ngan mak. Haha...

Mcm tue lah, kita ni sebagai ak ak, slalu lupa akan kesusahan diorang. Slalu cakap diorang tak sayang kiter, padahal, setiap masa dan detik depa ingat kat kita. Hargailah setiap kasih sayang mereka kerana sesungguhnya, tiada hadiah yang paling indah diberikan oleh Nya kepada kita melainkan ibu bapa kita sendiri.

-.-
(=_@)


"Mei Auw Mei Auw..."
xsabar nak balik ne ..
mak dah ajak g shopping .. huhu
huhu xsabar nak balik buat bunga telur...huhu
Nani said…
Nak "Mei Auw Mei Auw..." jugak la S(^_^)S

Sedihla cite you ni, Ecah tapi agak lawak jugakla.

You jangan risau, "Nanikan ada...."

Nanti I buat bengkung untuk you ye.
(#_@) u ne...
huhu tq2 terharu i ..
u nk wt kan ye untuk i tggu 11 tauhn g ye..
ingt tau jgn lupa.. huhu

Popular posts from this blog

mengimbas memori ..

sepi seorang perindu

Penemuan tergempar