Salah sape??

petikan daripada blog tukar tiub :WUJUD SEMUKA MECD BANTU MELAYU - REAKSI BBPM-MELAYAU


Kerajaan diminta mewujudkan kembali Kementerian Pembangunan Usahawan dan Koperasi (MECD) yang telah dimansuhkan bagi meneruskan agenda membela kaum bumiputera dengan berkesan.Ketua Umum Badan Bertindak Perpaduan Melayu (BBPM), Osman Abu Bakar berkata, wujud keluh kesah di kalangan masyarakat bumiputera terutama Melayu dengan ketiadaan sebuah kementerian yang khusus untuk menjaga kepentingan mereka.

kah kah kah…..

BETUL LAAA…

MANA KONTREKTOR BUMIPUTERA NAK CARI PROJEK… kah kah kah..kah kah kah….

TAK DAPAT PROJEL MACAM MANA NAK JUAL PROJEK….kah kah kah…woit….

BAGI LAAA PROJEK…

CAKAP KETUANAN MELAYU…. kah kah kah..woit…

SATU MALAYSIA NAK TAHU BILA ADA PROJEK… kah kah kah..


berdasarkan petikan diatas ...

apakah pandangan anda tentang orang melayu??

Adakah orang melayu hanya mengharap? mengemis bantuan ..mengemis harapan tanpa berusaha?

Salah siapa?



sudah terang lagi bersuluh..orang melayu kini hanya mengharapkan bantuan daripada kerajaan .. terlalu dimanja... mudah berpuas hati dengan ape yang ada.

Terlalu kecewa dan terasa di hati ini, apabila mendengar rintihan daripada kaum lain mendakwa mereka terinaya.. Kerajaan yang sedia ada sekarang hanya mementingkan hak keistimewaan orang melayu sehingga melupakan hak kaum lain di negara ini.

secara jujurnya, saya mengakui bahawa orang melayu terlalu dimanjai ..namum orang melayu yang mendapat pelbagai keistimewaan ini juga tanpa segan silu menjual maruah mereka.. menjual hak mereka..

pertualang melayu..

bak kata hang tuah" takan melayu hilang di dunia" mungkin akan menjadi igauwan semata. HAH...sudah berapa ramai peminpin melayu mengadai maruah? menerima rasuah??? sudah berapa banyak tanah rizab melayu menjadi milik kaum cina??? berapa ramai orang melayu jadi barua ??? guna nama untuk orang cina??? erm ...berapa ramai melayu yang tak menjual baja bantuan kerajaan???? berapa ramai melayu yang tidak putar belit petrol subsidi????

melayu!!! melayu!!!

itu nak... ini nak.. itu hak ..ini hak..

BAngunlah bangsaku sedarlah ..

hak kita cuma berape..janganlah berpuas hati pada yang sementara...

Dalam perlembagaan malaysia perkara 153 sahaja yang menjaga hak kita..sedarlah, kita sekarang makin mundur berbanding kaum lain.. apakah pecapaian ini menbanggakan kita??HAhhh.. orang kata melayu ne jangan dicabar.. orang melayu akan bersatu jika diganggu musuh...

tapi tak tahu lah nak cakap macam mane sekarang ne pun nak kata orang melayu bersatu .. tak jugak.. nak kata tak bersatu pun tak boleh..

susah -susah.. melayu era globalisasi sekarang ne macam -macam ada. . sekarang ne sebut ja melayu dah terbayang 3 parti : PAS,UMNO & PKR. erm nak kata ari- ari de pilihanraya tak jugak tapi setiap hari orang melayu canang agenda politik.. semuanya kena ikut agenda politik.. pendek kata.. semuanya politik .Nak makan kedai pun tgk dulu ne kedai orang ape? nak uruskan jenayah pun tengok dulu orang kita ker tak??




INI LA ORANG MELAYU..24 jam berpolitik jer kerjanya..

Tapi sampai bila kita hanya hebat berpolitik ? Sedangkan kaum lain berlumba-lumba mencari kekayaan kita hanya duduk di warung kopi mencanang , mengkritik peminpin tue tak bagus.. ha pemimpin ne molek???

erm .. fikir la sendiri.






Comments

Popular posts from this blog

mengimbas memori ..

sepi seorang perindu

Penemuan tergempar