Sukar ditafsirkan

Apa yang korang nampak dari gambar diatas?

1)bunga & rama-rama

2)perempuan cantik



setiap orang menpunyai persepsi yang berbeza begitulah jugak dengan aku.. aku mungkin merasakan setiap tindakan dan perlakuan aku betul mungkin tidak bagi orang lain..
tapi aku sangat bersyukur sebab aku sentiasa ada orang yang akan memarahi aku dan membetulkan aku.. tima kasih...
namun..
arini entah macam mana kwan aku dapat mengesan aku dan tabiat lamaku..
puas jugak la dia berkhubah... alhamdulliah yang pergi tetap berganti!!
erm sebenarnya aku sangat suka berkurung, memikir, mencipta dunia aku sendiri & menangis puas2 tiap kali aku ade masalah..huhu
aku dah cuba tinggalkan tabiat ne sebab memang makan diri tapi baru2 ne macam -macam jadi wat aku takut KEHILANGAN lagi.. pagi tadi pas exam ..lepak bilik ikin gan kekawan lain makan pas tue tgk movie seram tapi aku tengok kejap je sebab seram aku takut..terus balik .
masa balik aku dapat cal.. erm banyak wat aku terpikir.. sampai je bilik memang aku xsanggup nak pikir lagi , aku makan ubat dan terus tido .. petang tue aku dapat mesej dan cal lagi..
pas tue bermula lagi episode duka..rasa sedih sangat.. menangis dan terus menangis itu je yang termanpu..
macam yang aku cakap tadi kawan aku dapat kesan aku dah start balik tabiat lama aku.. jadi nak tenangkan keadaan .. aku cakap kata aku sedih dan menangis sebab teringin nak makan roti canai , moto rosak xdapat pergi beli...hahahha..lawakkan.. erm alhmdullh dia percaya.heheh terselamat la aku ..
erm masa aku karang post ne.. 2 biji roti canai dah de kat atas meja aku.. hahaha..cian diorang kena tipu gan aku... tima kasih ambik berat tentang aku.. bukan niat aku nak tipu korang tapi aku rasa belum sampai masanya aku berkongsi dengan korang.. lagi pun dah xnak wat korang susah hati .. aku kecian sangat dengan korang yang terpaksa pujuk aku dengan macam bila aku dah start sedih...sory .. (budak kecik simpan rahsia ar).
APA YANG INGIN AKU TEKAN KAN SUPAYA MENJADI PEDOMAN BUAT YANG LAIN;

1. JIKA SEDANG BERCINTA DAHULUKAN LA SAHABATMU sebab sahabat yang sentiasa berada ketika kita susah bukan kekasih.

2.HARGAILAH SEBUAH PERSAHABATAN SEBELUM KEHILANGANNYA..
3. JANGAN MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI..

4. JANGAN PUTUSKAN PERSAHABATAN DAN PERSAUDARAAN UNTUK SATU PERHUBUNGAN YANG BARU.

5. JANGAN LEBIHKAN KEKASIH DALAM SEMUA ASPEK

6. JANGAN JADI PAK TURUT..

7 JANGAN PERNAH LUPA PADA ORANG YANG PERNAH WAT KITA TERSENYUM..

8. CUBALAH UNTUK MENUNAIKAN IMPIAN SEORANG SAHABAT SELAGI TERMANPU




Lain kali aku cita lagi kisah benar.. derita seorang ibu kerana anak melebihkan isteri...


P/S aku harap sangat orng yang terbabit dapat baca ..kami sangat merindui gelak tawa, senda gurau dan pergaduhan, kutuk mengutuk kita pada suatu masa dulu..
adalah suatu yang sangat menyedihkan apabila persahabatan yang terjalin kukuh akhirnya musnah hanya kerna suatu perkara remeh...
PULANGLAH KEPANGKUAN KAMI SEPERTI WAKTU DULU...

Comments

beeha said…
ecah..g blog aku..ko kne tagged..hehe

Popular posts from this blog

mengimbas memori ..

Penemuan tergempar

sepi seorang perindu